2009/10/24

Så kul att ni börjat kommentera mina inlägg, både här på bloggen och via mailen! Jag lovar att jag skall besvara dem till skillnad från i våras då orken och lusten försvann.
Slänger in en före och efterbild på våran hall här hemma.
Tyvärr kan jag inte göra några större utsvävningar eftersom hallen är 1½ meter bred med 2 dörrar på ena sidan och en hel garderobsvägg på den andra. Det enda som får plats är faktiskt denna lilla byrå som från början var ett grått slitet dokumentskåp. En kväll fick jag ett ryck av att måla hela skåpet svart och slet fram alla prylarna. När jag till sist öppnar färgburken ser jag att det bara ligger några matskedar på botten. Eftersom allt redan var framme beslutade jag mig för att grunda det med den lilla färg som fanns, jag borstade på tunnt, tunnt med färg för att det skulle räcka till hela. Efteråt började nära och kära berömma det och fråga efter måleriknepet så det blev aldrig av att jag köpte mer färg.



















Förebild: En tom och trist byrå.




















Efterbild: En byrå fylld med underbara ting. Den kortare av blockljusstakarna får agera piedistal åt den grå krukan. Den handskrivna skylten vann jag hos en tjej som heter Emma. Den stora grå ljuslyktan fungerar numera som drivhus åt mina små sticklingar. Till skillnad från alla andra bloggare samlar jag inte på pelargoner utan på porslinsblommor!

3 kommentarer:

softgrey sa...

Kul att du vill vara med i min tävling. Välkommen! Det är faktiskt så att jag har dragning den sista i varje månad, så du har två vinstchanser varje månad.

Mysig blogg du har. Gillar särskilt din fina textning på makens musikvägg.

Kram, Anette

lottens vita och gröna sa...

åhhh vilken ball blogg du har, guuu så fint!

vad roligt att du vill vara med i min utlottning, lycka till!

varmkram lotten

Inspiration i vitt sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.