2009/10/19

Inredning finns på de konstigaste ställen...


För ett tag sen följde jag med maken till hans kickboxningsträning i syfte att fotografera lite åt han och "grabbarna på klubben". Inte hade jag en tanke på att jag skulle bli förälskad vid första ögonkastet, men det blev jag för i ett hörn låg denna skapelse. En alldeles underbart sliten medicinboll. Mer vintage än så kan det väl inte bli.
Jag slet upp kameran, tog ett kort och på väg hem visade jag det för maken och sa: "DEN skall jag ha!".
Men döm om min förvåning när maken i förra veckan kom hem och kungjorde att han hade en present till mig. Hur nyfiken som helst tvingades jag stå i köket medans maken & dottern smusslade i hallen.
Plötsligt hör jag ett enda ord från dottern: "boll".
Först trodde jag att jag hörde fel, men inte då, maken hade faktiskt med sin min älskade boll hem. Nu ligger den på golvet i vardagsrummet och dottern leker med den varje dag, men vad gör det? Den får ju bara mer patina då!

2 kommentarer:

S o F sa...

Va kul med en present! Sådana inredningsdetaljer är himla fint tycker jag.

Besökte en stor inredningsaffär några mil härifrån och hon hade just sådana slitna gamla "föremål" från idrottsvärlden. Boxhandskar, box"säck", träningsbagar, m.m.
Det var första gången jag såg nåt sånt just i inredningssammanhang, men jag tyckte direkt att det var väldigt snyggt och tufft.

Önskar dig en fin vecka!

Titti sa...

Hej
Vad kul att di vill delta i min tävling. Lycka till!