2008/10/05

Björndalar äntrar scenen!


Då tar man steget. Hej inredningsbloggare. Hade ni frågat för 1 år sen om jag skulle blogga i allmänhet och om inredning i synnerhet hade jag i min tur frågat er om ni var fulla.
Nog om mig! Det var antagligen inte därför ni tittade in här...

Nytt hemma nu! Jag har världens skönaste svärföräldrar och Terese har världens bästa föräldrar (är ju litegrann samma personer så...) som har allt möjligt sparat, saker som idag är hett eftertraktade på inredningsmarknaden.
Frun min frågade för några veckor sedan om dom inte hade några gamla sletna plankor eller nått gammalt fönster ståendes som vi kunde ta. "-Näää,
vi har rensat ut allt det där..." var svaret. Igår när det var middag så går vi ner i källaren och där står dom...=)))



13:- fick vi ge för det stod 12,75 på fönsterrutan och det kom vi genast på att det måste ju vara priset, för vad annars skulle det kunna var?
Så nu håller vi på högt och lågt med att få in detta fantastiska objekt i helheten i vardagsrummet. Sen att det innebär att vi får måla om lägenhetens absolut största vägg och den precis nymålade skänken spelar ingen r
oll. Vi gör om grejerna för fönstrets skull.
Tanken är att både väggen och skåpet skall få en ljus färg, möjligen någon nyans av varmt vit eller en ljust grå brytning. Jag är lite kluven där. Vill vi ha en varm färg som gör att de andra objekten inte behöver ha lika mycket värme i sig eller tar vi en kallare färg som ställer högre krav på "tillbehören" så att säga?


Väggen som finns på motsatt sida rummet är målad i sk. "Stockholmsvit" som är en färg med inslag av typ äggskal och vanilj (färgkod: S0502-Y) så vi får prata igenom färgen så att den binder ihop resten.

Första inlägget färdigt! Det kommer mera. Tro mig.

/B

2 kommentarer:

S o F sa...

Den där debuten tyckte jag gick hur bra som helst! :)

Har för mig att jag också har uttalat orden "Nä, jag ska inte ha nån (skriva i nån) blogg inte"...

Men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig, eller hur?

Lycka till med framtida inlägg!

Ha en fin vecka båda!

Levindas Värld sa...

Välkommen!! Jädrans roligt att en karl ger sin syn på inredning, det gillas :)

Ser fram emot fler inlägg från er båda, önskar faktiskt att min karl var lite mer intresserad av min inredningsstil så vi tillsammans kunde bli alldeles till oss av saker som ex ett "skruttet vitt fönster". Din fru ska skatta sig lycklig, roligt att dela detta intresse för inredning!

Ha det gott!