2008/08/28

Loppisfynd!


I helgen var vi barnlediga (Bissingen var hos sina morföräldrar) och äntligen lyckades jag övertala maken att kolla lite på loppisar & secondhand. Makens standardkommentar när han stiger in genom dörrarna till en prylmarknad är: "H*lvete så mycket skit!" så ni förstår säkert hur svårt jag har det, jag som älskar att gå in i en byggnad som luktar unket och där sakerna ligger travade på varann... 2 fynd blev det iallafall.
Madonnabysten fick maken syn på och han bara skulle ha den (min make är väldigt förtjust i madonnor & kors, lyckost mig!), den beiga boken som ligger under våran gamla bibel hittade jag och det är en bok ur serien: Hemmafruars presentbok. Jag vet att de inte är antika, men jag gillar verkligen omslagen och titeln. Helt klart ett blivande samlarobjekt för mig!

Inga kommentarer: