2008/08/14

2 hål i väggen...


Oj, oj, oj, jag glömde ju att nämna att pappa hade med sig sin slagborr idag. Passade på att sätta upp min nyfyndade väggljusstake (bara 98 :-) över divanen. 2 hål i väggen, går ju snabbt och lätt eller hur. Men det bösade så mycket att jag fick ta fram dammsugaren. Bestämde mig för att dammsuga bakom soffan med, sen kunde jag ju ta resten av rummet och piska koskinnet, men om jag piskar koskinnet måste jag ju piska filtarna och kuddarna med och dammsuga resten av lägenheten... Det bruna bordet åkte in mellan soffan och fåtöljen (där det stod från allra första början för 3 år sen) och sen skulle bordet dekoreras, men först behövde blomman vattnas, då kunde jag likaväl ta resten av blommorna. Sen var det dags att sätta i värmeljusen i ljusstaken, då var det ju lika bra att byta värmeljus i alla andra ljusstakar, men min ljuslykta var så sotig så den fick jag diska. Puuuh, äntligen klart. Då ringer maken och frågar vad jag gör: "Inget speciellt, går här och myser bara"...
Nåja, ljusstaken ökade mysfaktorn hemma med 300% så det var det värt.

Inga kommentarer: