2008/04/21

Karlar kan!



Tro det eller ej, min make har köpt sig en tekanna. Detta är iof inget underligt eftersom han letat efter den perfekta kanna i drygt ett år, men att han skulle välja en helt i glas kunde jag aldrig tro.
Allt som oftast råder det delade meningar om inredningen,men för en gångs skull har han köpt någonting som jag själv skulle kunna tänka mig att köpa!!!
Så fort vi hade packat upp den sköljde inspirationen över mig och en ful,trist liten bricka som legat och skräpat i ett skåp fick sig en liten duk med ett rosentryck på.
Numera står brickan framme på bänken i köket och varje kväll fylls den med te, kakor, frukt och godis.
Rosen gjorde sig verkligen till det tyget och jag gillar den så mycket att jag la upp en liknande på Tradera fast med en text på istället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vilka fantastiskt fina saker du har gjort. Jätteimponerande :)
Vad skriver du ut på för att kunna trycka motiven, och behövs det en superskrivare till det? Funderar nämligen på att göra en kudde med en bild på min vovve :)
mvh Alexandra

Rhodin sa...

Hej Alexandra!
Vad kul att du gillar mina alster. Man behöver absolut ingen superskrivare, har du en helt vanlig skrivare som duger till vanliga pappersutskrifter så kan jag garantera dig att den duger till detta. Har själv en helt vanlig halvantik sak och skriver ut på. Angående frågan om vad du skall använda för att kunna trycka bilder så behöver du speciellt transferpapper som finns att köpa i välsorterade datatillbehörsaffärer.
Hoppas du blev nöjd med svaret och fråga gärna mer om du undrar.
Mvh Terese.