2008/06/26

Ett hörn av lugn.

Jag vet inte vad det är som tilltalar mig så mycket med denna lilla hörnan. Kanske är det färgkombinationen eller den underbara doften från ljusen ;o)
Återigen små medel: bordet hittade jag under en lunchrast för 3-4 år sedan. Jag gick in i en affär och där stod det... Det var kärlek vid första ögonkastet så jag ringde min make och halvskrek i telefon om detta underbara bord som var på utförsäljning. Han godkände köpet utan att ha sett bordet (det är enda gången det hänt) och nu är det fyllt med saker som gör oss rofyllda.
Bokstödet köptes även det i Danmark för 2 år sedan och har stått i klädkammaren mesta tiden sen dess, men under vår senaste semester fann maken en bok på en loppis, han föll för omslaget och jag föll för priset, bara 2 kronor ;o)
Det lilla fatet är köpt i Danmark, krukan till murgrönan har jag sytt. När den var klar säger maken: "njae,... det behövs något mer,... jag tror den behöver ett tryck av en madonna."
Sagt och gjort, tusenkonstnären Terese trollar fram precis det motiv han eftersöker på mindre än 5 minuter! Priset för sådana tjänster betalas i form av bärhjälp när tusenkonstnären finner saker i naturen som hon bara måste ha, tillexempel stubben som vägde ton men som jag prompt skulle ha med hem!
De äggformade stenarna på stubben är kalksten från Möns klint i Danmark.
Ljusstakarna hittade jag på en blomsterhandel som skulle stänga och behövde bara betala halva priset för dem, ljusen på dem doftar underbart av kaffe och vanilj. Mmmm....

Inga kommentarer: