2009/03/29

Sista rycket!

Ernst (som Fru Terese helt ärligt kallas av familjen) satt och spånade på hur många ägg som producerats och sålts hitills och kom upp i 65 st. Helt galet. På kvällarna så förvandlas vardagsrummet till en enda stor pysselverskad med lim, fjädrar, olika sorters papper, olika sorters snören i olika sorters grovlekar och olika sorters dekorationer i form av hängen och dylikt.
Vi har nu bestämt att Ernst behöver ett ordentligt bord att sitta vid och eftersom det är väldigt väldigt viktigt att man snabbt kan gömma sin lump så kom vi (hon) fram till att en sekretär nog är absolut allra bäst. Då kan man bara fälla upp en lucka sen är allt borta. 5000 spänn såg jag försvinna där. Härligt...
Skojja bara, hon kommer hitta en gammal skruttig jädra pjäs för 36,50:- som skall sandpappras, grundmålas, dekormålas och "skabbas till" av oss (läs av Björndalar). Blott kommentaren "-Nu måste jag kolla på Blocket" fick nackhåren att resa sig.
Som den förälskade maken jag fortfarande är efter snart 7 år, föreslog jag en trådlös internetanslutning dit också så kan vi pilla in en laptop så hon kan sitta med sitt maniska bloggtittande där istället. Jag kan vara borta i 2 minuter, komma tillbaks till datorn och så ligger det 12 st nya flikar med olika bloggar. Helt vansinnigt =).

JAJA! Allifall! Här är tre utav dom ägg som vi gjort custom till ett storföretag i Göteborg som skulle tacka av sina höjdare för verksamhetsåret.

Fridens Liljor på Sarons ängar!
/Björndalar



5 kommentarer:

S o F sa...

Jag njuuuuter!!

Tack för bilder på allt fint ni tillverkar.

Ha en fin vecka!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Synd att du inte får några egna så fina ägg. Men tänk så många du gjort glada! Och givetvis får man ta det viktigaste först, och det är ju lilla sjuklingen.
Ha en bra vecka och ta hand om er
Kram AnnaMaria

carola sa...

Jösses så vackra..
Måste kolla igenom din blogg och se allt fint..

Tack för att du tävlar hos mig förresten..
Lycka till

Nicole sa...

Det är ju inte klokt så många fina ägg ni gjort! klart du behöver ett eget pysselhörn! Här är det också äggverkstad om kvällarna och då svämmar köksbordet över...
Lycka till i tävlingen, kul att du ville vara med!

Tankar tar tid sa...

Wow, vad många ägg ... och vad fina!
Tack för kommentaren på min blogg om mina ägg ... känns bra när det kommer från "äggproffs" *ler*.

Jag antar att ni tycker att det är skönt att påsken snart är här och äggtillverkningen ta slut ... men jag undrar ... vad är det mer ni tillverkar och säljer?

Kramar Christina