2008/09/25

Min inredningsbibel har anlänt.



Det kom ett stort paket nerdimpandes i brevlådan i förra veckan. Som jag har gått och längtat efter det paketet och nu kom det! Jag slet upp omslagspappret och där låg den. Boken med stort B, Jeanne d´Arcs julbok. jag andades in doften av nytryckt bok och kände hur ett lugnt spred sig i hela kroppen, ett lugn som jag inte kännt på många år.

Jag slog upp första sidan men insåg att det var något som var fel. Boken som jag längtat efter i så många veckor kom inte till sin rätt i ett stökigt kök med en kladdig 1-åring som sträckte ut sina fingrar för att få talla på den, så den hamnade i bokstället i vardagsrummet och där står den nu, väntandes på det rätta tillfället.
Låter det konstigt? Isåfall är du inte den enda som tycker det! Men jag vill lusläsa den, insupa varendaste liten detalj och drömma mig bort till julen och det går INTE när lilla Bissingen står bredvid mig med ett kletigt kex i handen!

Inga kommentarer: